Nyitvatartási idő

H - P: 6:00 - 20:00

Ügyfélfogadási idő

H - P: 8:00 - 15:00 

INGYENES nyelvi képzések

SZENT LÁSZLÓ ALMA MATER ALAPÍTVÁNY

adószáma, amire az SZJA 1 %-a utalható:

18516108-1-05

Bsz: 11734107-20122188


 Nagy Lajos Alapítvány

Adószám: 18430512-1-05

 

Fogadó óra időpontok

 

 

952589
Ma
Tegnap
Ezen a héten
Múlt héten
Ebben a hónapban
Múlt hónapban
Összesen
55
1577
3400
933375
19883
22593
952589

Digitális témahét 2018.

A témahét neve: PEGAZUS- Tudatos médiahasználat

Megvalósítás időpontja: 2018. április 10.

Leírás:  A tanítási órák központi motívuma a Pegazus,a ló,mint szimbólum és ez a motívum fűzi össze az órákat. A tanulók csoportmunkában  produktumot, digitális mappákat hoznak létre  PEGAZUS címmel.

Kémia

A gyerekek csoportokban, feladatlapok és megadott linkek segítségével a nátrium tulajdonságait, használatát járnák körbe.

Kiindulópont:

„Nyár végén a kaliforniai Berkeley Egyetem csillagászai első alkalommal fedeztek fel a mi Naprendszerünkhöz hasonló objektumegyüttest. Az új naprendszer központi csillaga a Nagymedve-csillagkép 47. csillaga, amelynek összetétele és nagysága is hasonló a mi Napunkhoz. Ősszel jelentették be ugyancsak amerikai űrkutatók, hogy első alkalommal találtak olyan, Naprendszerünkön kívüli bolygót, amelynek légkörét nátrium alkotja. A Jupiterhez hasonló méretű planéta a Pegazus csillagképben mintegy 150 millió fényévre található a Földtől. A bolygó a mi Napunkhoz hasonló csillag körül kering, felszínén akár 2000 Celsius-fok is lehet. Azt egyébként már 1999-ben tudták a kutatók, hogy a csillagnak bolygója van. Légkörének összetételét azért sikerült meghatározni, mivel a keringő bolygó időről időre eltakarja a csillagot, emiatt pedig megváltozik a csillag fénye.”

Forrás:  http://nol.hu/archivum/archiv-41624-30041

 

Magyar irodalom-A tanulók „ A ló illetve a táltos fogalma a mesékben, a magyar néphagyományban”, valamint a „A ló a magyar költészetben” témaköröket dolgozták fel.

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/szimbolumtar/ch02.html#templom

 

Ének- Énekből a tempó típusait és/ vagy a ló motívumot kutatták a a magyar népdalokban.

 

Osztályfőnöki óra-  A Pegazus csoportdinamikai modellt használtuk az osztály szociometriai felmérésére. Ennek mérésére a Google űrlapkészítő segítségével egy kérdőívet hozott létre az osztályfőnök, melyet minden tanuló kitöltött, majd ezek után egy excel táblázatban összesítettük és beszéltük meg az eredményeket.

Leírás: A résztvevők feladata, hogy ismerkedjenek meg az egyes leírásokkal, a Pegazust tekintsék osztály szimbólumának és gondolják végig, hogy saját, szervezetben betöltött szerepükre, jelenlétükre melyik leírás igaz leginkább. Tehát mindenki kiválasztja, hogy a pegazus melyik testrésze jellemző rá. Mindenki legfeljebb kettőt választhat.

A Pegazus testészeinek jellemzése:

Testrész Leírás

Fej Álmodó, teli van ötlettel, meglehet, nem gyakorlatias, keményfejű vagy makacs. Irányadó.

Sörény Lobog, de olykor meg kell neki mutatni, mi a teendője. A csapat érdekében képes rá, hogy „jólfésülten” jelenjen meg.

Hát Mindig támogatja a csapat tagjait, hogy a legjobbat tudják kihozni magukból. Olykor túlságosan is segítőkész.

Fül Minden beérkező információ első észlelője. Olykor a szóbeszédet is elcsípi és továbbadja.

Agy Ő a csapat esze, terveket készít, elemzi a helyzetet. Meglehet,nem „húz” mindig.

Emlékezet A tervekhez igazítja a haladást. Tárolja és előszedi az adatokat. Hasznos a számadások idején. Olykor hajthatatlan.

Szív Együttérez, és törődik az emberekkel. „Puhának” tűnhet.

Száj A csapat szószólója. Lehet, hogy túl sokat is beszél, s emiatt kisebb a befolyása a dolgokra.

Súly Lendületet tud adni a csapat szárnyalásának, de le is tudja lassítani. Nehéz befolyásolni vagy megváltoztatni.

Bőr Érzékeny, gyorsan reagál a változásokra, csiklandós, de szúrós is tud lenni.

Pata A földön áll, nem álmodozik. Olykor kissé fárasztó lehet.

Farok Hátrafelé tekint, nem kedveli a változásokat.

Szem Előretekint, meglátja a problémákat (néha olyankor is,amikor nincsenek).

Szárny A csoport energiaforrása, segít a csapatnak fölemelkedni,irányadó.

Idegen nyelvi órák:

Német órán a Pegazussal kapcsolatos játékokat gyűjtöttek  a tanulók, angol órán egy webquest segítségével a ló szerepét tárták fel és mutatták be egymásnak a tanulók.

Forrás: http://zunal.com/introduction.php?w=113370

 

Informatika: A produktum-PEGAZUS mappa elkészítése, illetve az egyes órán létrejött részproduktumok egyesítése, valamint a nap értékelése

 

A MUNKÁK, TEVÉKENYSÉGEK IDE KATTINTVA LETÖLTHETŐK!

(.zip ~151Mb)

 

Digitális Témahét 2017.

 

 

 

 Rövid videó a munkáról

 

 A diákok munkái:

 

 

 

 

 

 

Digitális szikrák

Avagy hogyan látják a kilencedikes diákok ezt a napot

„A csoportunkkal az elején nem voltunk együttműködőek, de a végére egyész jó csapat lettünk.”

„Az egész nap folyó munkának köszönhetően (anyaggyűjtés, forráselemzés,…) készült el a nap végén a prezentáció. Rávilágított a csapatmunka folyamatára.”

„Nagyon jó volt csoportban dolgozni, és sok érdekes témával foglalkoztunk.”

„Jobban megismertem a magyar történelmet és fejlődtek a PowerPointos képességeim.”

„A csoportunk nehezen kezdte el a munkát, de a végére összeszoktunk és egy jó kis csapat lettünk!”

„Jobban tetszett így kigyűjteni az anyagokat. A saját tempónkban haladhattunk.”

„Többet megtudtunk a mohácsi csatáról. Gyakoroltuk a csapatmunkát.”

„Megtanított csapatban dolgozni, megosztani a munkát. Az Interneten tájékozódni, kiszűrni a lényeges információt.”

„Olyan osztálytársakkal, akikkel nem vagyok szoros baráti kapcsolatban, kicsit „összekovácsol” minket. Fejleszthettük a prezentáció gyártást.”

„Tanultunk a mohácsi csatáról érdekességeket is. Pár dolgot megtanultunk a törökökkel kapcsolatban.”

„Tanultunk a mohácsi csata fegyvereiről, és a háborúról is.”

„Jó volt, mert fejlesztettük a csapatmunkát. Számítógépen dolgozhattunk.”

„Jó volt csapatban dolgozni. Sok új érdekes dolgot tudtunk meg a mohácsi csatáról.”

„Jó volt a csapat. Nem volt unalmas csinálni.”

„Jó volt más eszközökkel tanulni. Fejlődött a szövegértésünk is, mert a hosszú egybefüggő szövegekkel ki tudtuk emelni a lényegi részt. Csapatban sokkal jobb volt a munka, volt munkamegosztás is, ami könnyebbé tette. Összeségében pozitív nap volt.”

„A csoport tagjai jobb viszonyba kerültek, jobban megismerhették egymást.”

„ Megtanultunk jobban szövegből a lényeget leszűrni. Csapatban sokkal jobb volt dolgozni, mint egyedül.”

9. B osztály

Mezőkövesd, 2017. április 4.

 

 

 

Digitális témahét 2016.

Digitális témahét

Az állományok megtekintéséhez (helyes működéséhez) Internet Explorer böngésző használata szükséges!