Nyitvatartási idő

H - P: 6:00 - 20:00

Ügyfélfogadási idő

H - P: 8:00 - 15:00 

INGYENES nyelvi képzések

SZENT LÁSZLÓ ALMA MATER ALAPÍTVÁNY

adószáma, amire az SZJA 1 %-a utalható:

18516108-1-05

Bsz: 11734107-20122188


 Nagy Lajos Alapítvány

Adószám: 18430512-1-05

 

1112103
Ma
Tegnap
Ezen a héten
Múlt héten
Ebben a hónapban
Múlt hónapban
Összesen
45
393
1055
1105935
24370
24461
1112103

Gólyatábor 2018.

Beszámoló a 2018-as gólyatáborról

A Miskolci Szakképzési Centrum Mezőkövesdi Szent László Gimnáziuma, Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma idén nyáron is szervezett gólyatábort a leendő 9. évfolyamosok számára.

A 3 napos tábor, mint minden eddigi évben Bogácson került megszervezésre az iskolai diákönkormányzat által 2018. augusztus 21-23-ig. A jelentkezők névsora alapján készítettünk egy facebook csoportot, ahol a tábort megelőző két hétben információkkal és kedvcsináló képekkel, üzenetekkel láttuk el leendő iskolatársainkat.

Elérkezett az első nap, 11 óra körül minden kis gólya megérkezett épségben a táborhelyre, ahol már felkészülten várta őket 10 fős lelkes csapatunk Kelemen Beáta tanárnővel és Jacsó Balázs tanárúrral. 55 gólya érkezett hozzánk, akiket 2 apartmanban helyeztünk el, ahol egy-egy tanár és segítők vigyáztak rájuk.

Egy gyors eligazítás után ebédelni mentünk a strandra, majd visszatérve egy rövid csendespihenő után pólókat festettünk, csapatcímereket készítettünk és ismerkedős játékokat játszottunk. Minden csapat kb. 12 főből állt, és különböző csapatszíneket kaptak. Nagyon eseménydúsan és jó hangulatban telt a délután, amit egy vacsora előtti sorversennyel zártunk.

Este az iskola diákjaiból alakult zenekar előadását hallgathattuk meg. Ezután a gólyák újabb kidolgozós feladatokat kaptak, majd éjszakai túra következett a környéken, amit mindenki nagyon élvezett. Este 11 órakor volt kapuzárás és takarodó.

2. nap a csapat egy része a tanárúr felügyelete alatt lemehetett a strandra, a másik része pedig addig pihenhetett és kidolgozta az előzetes feladatokat.

13.30-ra érkeztek az osztályfőnökök, így a csapatok különváltak osztályokra. Ismerkedés, osztályzászló festés, és kvízkérdések következtek az osztályfőnökökről. A nagy meleg és a tűző nap ellenére jól szórakoztunk.

Este egy kis disco-ra is sor került, amit az eredményhirdetés, oklevélosztás, eskütétel előzött meg, és ami a legfontosabb Guszti az új vándor plüssgólya is otthonra lelt a 2018-2019-es tanévre a 9.D osztály sárga csapatánál.

Másnap 8 és 9 óra között reggelizés, pakolás és a búcsú következett, a szülők megérkeztek, és véget ért a tábor, melyről mindenki kicsit fáradtan, de annál boldogabban, új élményekkel és barátokkal térhetett haza. Úgy gondolom, hogy az új ötleteknek és a tanári támogatásnak köszönhetően emlékezetes és eseménydús tábort sikerült szerveznünk.

 

Mile Anna 11. A

 

FÉNYKÉPEK

 

 

Add a Kezed Lakóotthon 2018.02.21.

A gimnázium, valamint a Széchenyi István Katolikus Középiskola tanulói, összesen 14-en, két tanárnő kíséretében 2018 február 21-én délután, a mezőkövesdi Add a Kezed Lakóotthon fogyatékkal élő lakóit látogattuk meg.

A helyszínre érve nagy szeretettel fogadtak bennünket, és élvezettel vettek részt a kellemes zene kíséretében nekik tartott kézműves foglalkozáson. A farsang jegyében elkészített alkotásaikat, maszkokat, álarcokat kartonokra helyeztük, hogy a falra felfüggesztve majd visszaemlékezhessenek az örömteli pillanatokra.

A foglalkozás végén közös fotót készítettünk, majd elbúcsúztunk egymástól.

Nagyon örültünk, hogy mosolyt láthattunk arcukon, és hogy életet vittünk monoton hétköznapjaikba!

Várjuk a következő találkozást velük, és reméljük, hogy legközelebb mások is csatlakoznak hozzánk, és megtapasztalhatják, milyen fontos az elfogadása, segítése, fogyatékkal élő embertársainknak!

 

Tóth Vanessza 10. A

Németh László 11. D

 

Diákönkormányzatról

DIÁKÖNKORMÁNYZAT

Hétfőnként ülést tartunk, melyen az aktuális problémákat vitatjuk meg. Az itt felmerülő kérdésekre az igazgatónő, vagy igazgatóhelyettes próbál válaszolni, ha összetettebb problémáról van szó, akkor nevelőtestületi értekezleten megvitatjuk.

Állandó programjaink:

- A leendő középiskolásoknak a gólyatábor szervezése, lebonyolítása,

- A 10. évfolyamon a Nemzetek Kultúrája vetélkedő,

- A 11. évfolyamon a diáknap,

- Mikuláskor ellátogatunk az Add a kezed lakóotthonba, ahol fogyatékkal élő emberek laknak és egy kis műsorral és ajándékkal kedveskedünk nekik.

- A téli szünet előtti hét egyik délutánján filmvetítést szervezünk

- Működtetjük az iskolarádiót és még több aktuális programot is becsempészünk az iskolai életbe (pl. teaosztás a nyílt napra érkező diákoknak és kísérőiknek, Valentin napi meglepetés, farsang).

 

Vezetőségi tagok:

Szabó Petra 12. D

Mile Anna 10. A

Németh László 11. D

 

Tagok:

Pethe Ákos 13. D

Kerékgyártó Evelin 12. D

Ölyüs Alexandra 12. D

Karuczka Gábor 12. A

Boldizsár Dávid 11. A

Radványi Júlia 11. A

Németh László 11. D

Pető Nikolett 11. E

Juhász Veronika 11. E

Tóth Vanessza 10. A

Kiss Erik 10. A

Molnár Gréta 10. A

Gróf Richárd 10. C

Varga Péter 9.A

Kiss Laura 9. C

Nahóczki Dominik 9. D

 

Diákönkormányzatot segítő tanár: Kelemen Beáta

 

 

 

 

7.B gólyatúra 2016.

Gólyatúra 2016

7/b

 

Egy szép napsütéses napra terveztük az osztályunk gólyakirándulását, a Bükkbe.

9:00-kor találkozott az új osztály. Nagyon izgatottan szálltunk fel a Szafaribuszra. A lányok csendesebben, a fiúk hangosabban fejezték ki izgalmukat.

Egy kicsi buszozás után odaértünk a Szent Anna forráshoz. Miután néhányan megkóstolták a vizet, tovább indultunk a következő állomáshoz. Ez egy pihenő hely volt. A pihenő helyen egy játékos feladattal mindenki megismerkedett egymással. Onnan elindultunk egy lakó barlanghoz, ahova be is lehetett menni. Fölfelé indultunk tovább Ódor várához és ott megpihentünk.

Itt készült az első osztályképünk. A következő állomás a Suba-lyuk volt. Nagyon sokat kellett gyalogolni, hogy felérjünk odáig. Amikor felértünk megpihentünk, majd a túravezetőnk (aki egyben a sofőrünk is volt) elmesélte a Suba-lyuk történetét. A lefelé vezető út sem volt könnyebb, mert eléggé csúszott. Miután mindenki leért felszálltunk a buszra és elindultunk a Hórvölgyi Látogatóiközponthoz, ahol 1 órát kaptunk, hogy kipróbáljuk a játékokat és megebédeljünk a Hórvölgyi Remete Étteremben.

 Mikor letelt az ígért idő, felszálltunk a buszra, és elmentünk az utolsó állomásunkra, a Felső-szorosi szurdokhoz. Miután szétnéztünk lent, a busz Mezőkövesdre indult.

Nagyon tetszett mindenkinek ez a kirándulás. Fáradtan értünk haza, de nem bántuk meg, mert nagyon jó volt minden, amit a mi kedves osztályfőnökünk szervezett.

Készítette:

Regina

Nóra

Lilla

Lili

 

 

Gólyatábor 2016.

 

 

Gólyatábor 2015.

 

Videó

 

 

Gólyatábor 2014.

Gólyatábor Bogácson

 

A diákönkormányzat tagjai ebben az évben is szerveztek gólyatábort a leendő 9. évfolyamosoknak.

A rendezvénynek Bogács adott helyet augusztus 25-től 27-ig.

A „gólyák” megismerték osztály- és évfolyamtársaikat és osztályfőnökeiket, hasznos információkat kaptak a gimnáziumról.

Akadályverseny, számháború, bátorság-próba, ügyességi vetélkedő – ezekre mind a két nap sor került.

A jól sikerült rendezvény előkészítésében, lebonyolításában a következő diákok vettek részt:

 

Radványi Viktória      13. A

Máté Virág                 12. A

Tóth Kamilla              12. E

Besenyei István          10. A

Verhóczki Szabolcs    10. A

Lukács Tamás             9. A

Fülöp Csaba               9. A

 

      

     

 

 

 Kötelesné Sebe Éva

 

DÖK-tanár

 

 

 

 

 

DÖK



Diákönkormányzatot segítő tanár: Kötelesné Sebe Éva

Titkár: Radványi Viktória 12.A

Titkár-helyettes: Máté Virág 11.A

Tagok:

Illés Sára 11.A

Farkas Patrícia 11.A

Tóth Kamilla 11.A

Gál Kinga 12.A

Besenyei István 9.A

Verhóczki Szabolcs 9.A

Gál Máté 11.A

 

Rendezvényeink:

 

 

a)      Gólyatábor 2013. aug. 26-28-ig

 

 

 

Gólyatáborunkat most is Bogácson rendeztük meg, amelyen 61 leendő 9. évfolyamos diák vett részt.

 

 

A változatos program: vetélkedők, túrázás, ismerkedés az osztályfőnökökkel; gimnáziummal, a záróesti tábortűz lehetőséget nyújtott az évfolyamtársaknak egymás megismerésére.

 

A gólyatábor nem jöhetett volna létre segítő diákok nélkül:

 

Radványi Viktória, Gál Kinga, Besenyei István,Verhóczki Szabolcs, Illés Sára, Máté Virág, Farkas Patrícia, Tóth Kamilla és Matheidesz Veronika

 

és a diákönkormányzatot segítő tanárok: Kötelesné Sebe Éva és Köteles János nélkül.

 

b)    Mikulásozás a Szent László Gimnáziumban:

 

December 6-a a vidámság jegyében telt. A jó hangulatról a Mikulás-csapat, illetve azok a diákok gondoskodtak, akik ezen a napon piros jelmezt és egyéb ünnepi öltözéket öltöttek magukra.

 

 

c)     Látogatást tettünk az „Add a kezed” lákóotthonban december 10-én délután, a Széchenyi István Szakképző diákjaival közösen látogattuk meg az otthon lakóit. Meglepetéscsomaggal kedveskedtünk nekik, majd karácsonyra készülve közösen készítettünk díszeket. Jó érzés volt megszépíteni a délutánjukat.

 

Terveink:

 

 

a.     Nemzetek kultúrája vetélkedő szervezése a  évfolyamosokkal április 15-én.

 

 

 

b.    Diáknap a 11. évfolyamosokkal április 25-én.

 

 

 

 

A Szent László Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola

 Diákönkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzata

 

 

 

A diákönkormányzat helye és szerepe az intézmény életében

 

  1. A tanulók, a tanulóközösségek és a diákkörök a tanulók érdekeinek a képviseletére diákönkormányzatot hozhatnak létre.
  2. A diákönkormányzat működésének alapvető kritériuma a tanuló-ifjúság jogainak és kötelességeinek együttes érvényesítése, a demokratikus életre való felkészítés, a diákok érdekeinek objektív védelme és képviselete.
  3. A diákönkormányzat működését jelen szervezeti és működési szabályzat (SzMSz) előírásai szabályozzák. Az SzMSz-t a választó tanulóközösség fogadja el, és a nevelőtestület hagyja jóvá. Jóváhagyása csak akkor tagadható meg, ha ellentétes az iskola szervezeti és működési szabályzatával, illetve házirendjével. Az SzMSz jóváhagyásától a nevelőtestületnek beterjesztést követő 30 napon belül nyilatkoznia kell.
  4. A diákönkormányzat jogosult szövetséget létesíteni, illetve ilyenhez csatlakozni. A szövetség az iskolában a diákönkormányzat jogait nem gyakorolhatja.

 

A diákönkormányzat jogköre

 

A diákokat érintő ügyekben a diákönkormányzat akarat ellenére nem lehet döntéseket hozni. Ennek alapján a diákönkormányzatot az alábbi jogosultságok illetik meg.

 

  1. Dönt a diákönkormányzat – a nevelőtestület véleményének kikérésével:

 

-         saját működéséről,

 

-         a diákönkormányzat működéséhez biztosított anyagi eszközök felhasználásáról,

 

-         hatáskörei gyakorlásáról,

 

-         egy tanítás nélküli munkanap programjáról,

 

-         a diákújság és a diákrádió szerkesztőbizottságának megbízásáról.

 

  1. Egyetértési jogot gyakorol az önkormányzat a tanulókat érintő következő kérdésekben:

 

-         az iskolai SzMSz megalkotása és módosítása (figyelemmel a 11/1994. (VI.8.) MKM rendelet 4. §-a 3. bekezdésének c, pontjára);

 

-         a házirend elfogadása,

 

-         a tanulói szociális juttatások elosztási elveinek meghatározása,

 

-         az ifjúságpolitikai célokra biztosított pénzeszközök felhasználása.

 

  1. A véleményezési jog az alábbi területre terjed ki:

 

-         a tanulók nagyobb közösségét érintő kérdések meghozatala,

 

-         a tanulók helyzetét elemző, értékelő beszámolók elkészítése, elfogadása,

 

-         a tanulói pályázatok, versenyek meghirdetése és megszervezése,

 

-         az iskolai sportkör működési rendjének megállapítása,

 

-         a tanórán kívüli tevékenység formáinak meghatározása,

 

-         a könyvtár, a sportlétesítmények működési rendjének kialakítása.

 

  1. Vélemény-nyilvánítási, javaslattevő joga van a diákönkormányzatnak a nevelési-oktatási intézmény működésével és a tanulókkal kapcsolatos valamennyi kérdésben. A tanulókkal szembeni fegyelmi eljárás során a diákönkormányzat véleményét be kell szerezni.

 

A véleményekkel, javaslatokkal az iskola vezetésének érdemben kell foglalkoznia, és ezekre 30 napon belül érdemben választ kell adnia.

 

Azokban az ügyekben, amelyekben a diákönkormányzat egyetértési és véleményezési jogot gyakorol, az előterjesztést, a meghívót – ha jogszabály másképp nem rendelkezik – a határidő előtt legalább 15 nappal meg kell küldeni a diákönkormányzat részére.

 

Amennyiben a diákönkormányzat döntési, egyetértési és véleményezési jogkörét megsértik, illetve javaslatát, véleményét érdemi válasz nélkül hagyják, a diákönkormányzat 15 napon belül az iskola irányítását ellátó szervhez, Mezőkövesd Város Önkormányzatához fordulhat jogorvoslatért (törvényességi kérelmet nyújthat be.)

 

A diákönkormányzat szervezeti felépítése

 

  1. Az intézmény diákönkormányzatának legkisebb egysége az osztályközösség. Megválasztja az osztály diákbizottságát (ODB), és küldöttet delegál az intézmény diákönkormányzatának vezetőségébe (IDB). Az osztályközösség ily módon önmaga dönt saját diákképviseletéről.

 

Az osztályközösség élén mint pedagógus vezető az osztályfőnök áll.

 

Az ODB három tagból (egy titkárból és két tagból) álló testület, az osztályközösség közvetlenül választja meg.

 

Ezt követően az osztályfőnök és az ODB javaslatot tesz annak a tanulónak a személyére, aki az osztályt az intézmény diákönkormányzatának vezetőségében (IDB) képviselni fogja.

 

Az osztály tanulói újabb jelöltet, jelölteket állíthatnak, majd közvetlen nyílt szavazással jelöltenként külön-külön szavaznak.

 

A választásról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a jelenlévők számát, a jelölőlistára felkerült tanulók nevét és az egyes jelöltekre leadott szavazatok megoszlását. Erre azért van szükség, mert a Közoktatási Törvény 63. §-ának 2. bekezdése szerint csak az a diákönkormányzat járhat el az iskola valamennyi tanulójának a képviseletében, amelyiket a tanulók több mint ötven százaléka választott.

 

  1. Az osztályok küldöttei alkotják az iskolai diákönkormányzat vezetőségét, az Iskolai Diákbizottságot (IDB), amely megválasztja tagjai közül a diákönkormányzat vezetőjét. A diákönkormányzat tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed, a tanulóifjúság jogait és érdekeit a nevelőtestület és az iskola igazgatósága vonatkozásában az IDB gyakorolja.

 

-         Tanévenkénti munkarendjét az IDB maga állítja össze, ebből egy példányt az iskola igazgatójának köteles eljuttatni.

 

-         Havonta legalább egy alkalommal ülésezik, az itt felvetett problémákról kivonatos jegyzőkönyv készül.

 

  1. Az iskola tanulóinak tájékoztató és tájékozódó fóruma a diákközgyűlés, amely lehet évi rendes és rendkívüli közgyűlés.

 

-         Az évi rendes közgyűlés összehívását az iskolai diákönkormányzat vezetője kezdeményezi a tanév helyi rendjében meghatározott időben. Ezen az igazgató és az IDB vezetője beszámol az előző diákközgyűlés óta eltelt időszak munkájáról, különösen a tanulói jogok helyzetéről és érvényesüléséről. A tanulók az iskola életét érintő ügyekben kérdéseket intézhetnek az iskola, illetve a diákönkormányzat vezetőségéhez. A tanulók diákképviselőt választanak.

 

Jogköre:

 

-         Tanácskozási joggal részt vesz az Iskolaszék munkájában, szavazati joga csak a tanulói jogviszonnyal kapcsolatos ügyekre terjed ki.

 

-         Képviseli a diákönkormányzatot azokon a tárgyalásokon, amelyekre törvényi előírás szerint kötelezően meg kell hívni. A meghívót és a tárgyalandó előterjesztést 15 nappal korábban meg kell küldeni a diákönkormányzatok részére.

 

-         Meghívható a nevelőtestületi értekezletekre is.

 

-         A rendkívüli diákközgyűlés összehívását az iskola igazgatója vagy a diákönkormányzat vezetője kezdeményezheti. Ha az igazgató nem tartja indokoltnak az összehívását, gondoskodik a kezdeményezést kiváltó kérdés más úton való megnyugtató rendezéséről.

 

-         A diákközgyűlés napirendi pontjait a közgyűlés megrendezése előtt 15 nappal nyilvánosságra kell hozni az osztálytermekben való kifüggesztés útján.

 

-         A diákközgyűlés – az iskolai diákönkormányzat döntése alapján - küldöttközgyűlésként is megszervezhető. Ebben az esetben az IDB dönt a megszervezés mikéntjéről, és ha küldöttgyűlésként kívánja megszervezni a diákközgyűlést, dönt arról is, hogy az egyes osztályokat hány fő képviselje.

 

  1. A diákönkormányzat tevékenységét az iskolai diákmozgalmat segítő tanár támogatja és fogja össze.

 

-         A diákönkormányzat rajta keresztül is érvényesítheti jogait, fordulhat az iskola vezetőségéhez.

 

-         A diákönkormányzat az ő közvetítésével az igazgató útján kéri meg a nevelőtestület véleményét a hatáskörébe tartozó döntések meghozatala előtt, illetve a diákönkormányzat SzMSz-ének elfogadása ügyében.

 

-         Ő képviseli a diákönkormányzat álláspontját a nevelőtestületi értekezleteken.

 

Kapcsolattartás, tanulói tájékoztatás

 

  1. Az iskolai diákönkormányzat vezetője és az iskola igazgatója szeptembertől kezdődően kéthavonta megbeszélést tart a hónap első hétfőjének délutánján. A megbeszélésen részt vesznek az igazgatóhelyettesek és a diákmozgalmat segítő tanár is.
  2. A diákönkormányzat képviselője megkeresheti az igazgatót minden az iskola életével kapcsolatos ügyben. Megkereshetik az igazgatót minden az iskola életével kapcsolatos ügyben. Megkereshetik az igazgatót megbízottjaik útján az osztályközösségek is, hogy problémáikat, javaslataikat előterjesszék.

 

Ebben az esetben szándékukat legalább egy nappal korábban jelezniük kell időpont-egyeztetés céljából.

 

  1. A tanulók rendszeres tájékoztatására az iskolai hirdetőtábla szolgál. Erre minden a tanulókat érintő nevelőtestületi, iskolaszéki döntést ki kell függeszteni.
  2. A tanulók véleményének nyilvánosságra hozatala céljából tanulói hirdetőtáblát kell működtetni. A hirdetőtáblára felkerülő hirdetményekről, véleménynyilvánításokról az IDB dönt.
  3. Az iskola tájékoztató eszköze az iskolarádió is, működtetésének megszervezése az iskolai diákönkormányzat feladat.
  4. Az iskola igazgatója havonta egy alkalommal fogadóórát tart a diákok részére. Ennek időpontját minden hónap első hetében az iskolai hirdetőtáblán közli az igazgató a diákokkal. A fogadóórára három nappal korábban be kell jelentkezni a gondnokságon. Minden tanuló részére maximum 10 perc áll rendelkezésre, hogy észrevételeit, kérdéseit, javaslatait az igazgatónak, akadályoztatása esetén az igazgatóhelyettesnek elmondja.

 

A működés tárgyi feltételei

 

  1. Az iskolai diákönkormányzat működéséhez használhatja az IDB által kijelölt osztálytermet.
  2. Alkalomszerűen használhatják a gondnokságon és az igazgatóhelyettesi szobában található telefont is. Gondoskodni kell azonban a takarékos telefonhasználatról, így a telefonbeszélgetések maximális időtartama 5 perc lehet.
  3. Az iskolai diákönkormányzat az iskolai költségvetés terhére bonyolíthatja le levelezését évi…………….forintig.
  4. Az iskolai diákönkormányzat céljainak megvalósításához az intézmény az iskolai költségvetésben keretet biztosít, amelynek összege évi …… forintnál nem lehet kevesebb.

 

Az összeg feletti rendelkezés joga a diákönkormányzatot illeti meg, a pénz felhasználásáról azonban a gazdasági igazgatóhelyettes által meghatározott módon kell elszámolni.